Ile kosztuje SEO?

Bez pozycjonowania SEO prowadzenie działalności w internecie praktycznie nie ma sensu. Obecnie gdy już praktyczne każda firma posiada własną witryne internetową, a miejsc na pierwszej stronie wyszukań jest tylko 10, będą tam wyświetlone tylko przedsiębiorstwa inwestujące w reklamę. Dlaczego to robią? Ponieważ po wpisaniu dowolnej frazy tylko 5-7% użytkowników przechodzi na druga stroną wyników wyszukań przeglądarki. Świadczy to o tym, że aby zainstnieć w Internecie należy znaleźć się w top 10. Tu rodzi się pytanie: ile należy zainwestować w pozycjonowanie strony firmowej bądź sklepu internetowego aby przynosiło to zakładane zyski?

POZYCJONOWANIE STRONY, SKLEPU INTERNETOWEGO

Od czego rozpocząć pozycjonowanie? Otóż od audytu strony czyli tzw. przeglądu technicznego. Dzięki niemu będziemy w stanie ocenić w jakim miejscu obecnie znajduję się nasza witryna, co należy poprawić, czego powinniśmy się pozbyć oraz oszacować przybliżony czas potrzebny na pierwsze widoczne efekty. W internecie oczywiście można znaleźć wiele darmowych narzędzi, które proponują nam wykonanie takie audytu. Czy to się opłaca? Oczywiście otrzymamy najbardziej podstawowe informacje na temat kondycji strony, będą to jednak dane połowiczne i nie zapewnią wglądu na pełen obraz sytuacji.

Pełny audyt strony może być przeprowadzony skutecznie jedynie przez Agencję SEO, która zatrudnia specjalistów odpwiedzialnych za to zadanie. Oprócz wyższej jakości będą oni mogli wprowadzić od razu większość niezbędnych poprawek oraz wdrożyć opracowaną strategię w życie.

Audyt SEO jest ważny jednak nie zawsze jest on potrzebny.

KIEDY AUTYD SEO JEST POTRZEBNY A KIEDY NIE?

Jeżeli Twoja strona internetowa nie jest rensponywna bądź nie posiada wersji mobilnej to audyt jest niepotrzebny. Od 2018r. w momencie wejścia w życie nowego algorytmu mobile first-index strona, która dostosowuje się do urządzeń mobilnych nie spełnia wymogów Google. W takim przypadku taniej wyjdzie stworzyć nową rensponywna stronę niż ratować poprzednią.
Kolejny przykład to strona Blogowa. Takie witryny nie muszą mieć robionego audytu ponieważ ich pozycjonowanie nie ma sensu.

Zupełnie inaczej ma się sytuacja w przypadku sklepów internetowych. Tutaj audyt jest konieczny, szczególnie w przypadku gdy jest dużo wejść na stronę jednak nie kończą się one zakupem produktu. Pełna analiza strony może potrwać nawet 2-3 dni i zależy od liczby podstron. Przeważnie roboczogodzina w przypadku Agencji SEO to ok 100 zł więc łatwo oszacować całkościowy koszt takiej usługi.

W przypadku stron internetowych małych i średnich firm audyt kosztuje ok 600 zł.

PO AUDYCIE SEO CZAS NA OPTYMALIZACJĘ STRONY WWW

Optymalizacja SEO to szereg zadań, które mają na celu przyspieszenie działania strony. Zmiany dokonywane w tym procesie są praktycznie niewidoczne dla użytkownika ponieważ zamiany dotyczą:

  • ustawienia tytułu i opisu strony;
  • ustalenia hierarchii nagłówków;
  • dodania alt'ów do zdjęć;
  • kompresji grafik;
  • zmniejszenia objętości kodu strony.

Dodatkowo specjaliści pracujący nad tym mają za zadanie wyeliminować wszelkie błędy, weliminować blokujący renderowanie kod CSS oraz JS, wykorzystać pamięc podręczną przeglądarki, skrócić czas odpowiedzi serwera, zweryfikować jakość tekstów w obrębie witryny oraz wplecienie słów kluczowych przy zachowaniu odpowiedniej proporcji.

Trudno jednak z góry przewidzieć ile optymalizacja SEO kosztuje ponieważ cena zależy od wielu czynników. Największe koszty generuje optymalizacja kodu oraz kompresja zdjęc. Wiąże się to z kilkoma godzinami pracy programistów, których czas jest bardzo cenny. Warto wspomnieć, że optymalizację strony powinno się zlecać przynajmniej raz w roku.

POZYSKIWANIE LINKÓW PROWADZĄCYCH DO TWOJEJ STRONY INTERNETOWEJ

Dzięki temu ludzie będa mogli trafiać na stronę WWW za pośrednictwem innych witryn. Najprostszym sposobem jest dodanie witryn do katalogów powiązanych tematycznie z branżą. W zależności od katalogu, wpis ten może być darmowy jak i płaty ( max. 40 zł ). Zupełnie inaczej ceny wyglądają w przypadku artykułów sponsorowanych, które są kolenym sposobem na uzyskanie linka dofollow. Koszt stworzenia tesktu to ok. 20-80zł + cena za dodanie publikacji w wyznaczonym miejscu: kolejne 300 – 1000 zł.
Skuteczną metodą jest stworzenie zaplecza pod SEO. Przeważnie należa one do Agencji jednak można stworzyć własne. Wtedy koszt pozyskania linku prowadzącego do pozycjonowaej strony jest znacznie niższy. Cena za stworzenie takiego zaplecza waha się miedzy 400-600zł. Jednak to nie wystaczy ponieważ przynajmniej 4-6 razy w miesiącu należy tam dodawać wartościowe treści. Napisanie tekstu to ok 20zł za sztukę.
Wiąże się to jednak z coroczną opłata domeny oraz hostingu.

NARZĘDZIA SEO POTRZEBNE DO SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA

Bez nich cięzko byłoby przeanalizować kolejne kroki strategii reklamowej. Odpowiedzialne są one za zbieranie wszelkich statystyk dotyczących:

  • ilości wejść na stronę;
  • miejsca z którego użytkownik dostał się na nasza stronę;
  • jak dużo czasu na niej spędził;
  • czy poziom zaufania strony w oczach Google rośnie.

Niestety nie są one darmowe. Wiążą się z comiesięcznym wykupienie subskrypcji, która kosztuje minimum 40-80zł/msc. Patrząc, że tych narzędzi jest kilka a najdroższe sięgają kilkuset złotych ich cena jest wliczona w usługę pozycjonowania SEO.

POZYCJONOWANIE SEO - ZA CO PŁACĘ I ILE?

  • Audyt SEO ( od 3-4 godzin do 1-2 dni )
  • Optymalizacja SEO ( ok 1-2 dni )
  • Badanie rynku pod kątem konkurencji ( 3-4 godziny )
  • Stworzenie listy słów kluczowych, które będą przynosić zyski ( 1 godzina )
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne ( 1-2 dni )
  • Rozbudowa serwisu o 3-4 artykuły miesięcznie ( ok 4 godzin )
  • Tworzenie całościowych raportów wysłanych każdego miesiąca ( 3-4 godziny )

Biorąc pod uwagę, że cena pracy programisty to średnio 100 zł/h łatwo obliczyć, że pozycjonowanie strony za 200 zł nie przyniesie zadowalających rezultatów.

Dodatkowo często klienci decydują się na kolejne rodzaje reklamy internetowej tj. Google Ads czy promocja w social media. Są to reklamy typu pay per click więc należy wliczyć w to budżet przeznaczony na reklamę oraz na obsługę kampanii.

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie jest drogie. Jest to jednak inwestycja, która z czasem będzie się zwracać. Płacimy tutaj głownie za doświadczenie i wiedzę specjalistów. Oczywiście można podjąć się tego na własną rękę. Należy pamiętać, że jeżeli wprowadzone przez Ciebie zmiany nie zostaną przychylnie odebrane przez Google będzie to skutkowało nałożeniem kary na domenę. Zamiast eksperymentować i tracić czas warto zlecić to osobom z bagażem wiedzy na ten temat. Pomoże to uniknąć niepotrzebnych zmartwień, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć w rozwój firmy.

CO OTRZYMASZ W CENIE 480 zł/msc?

CZEGO NIE OBEJMUJE TEN PAKIET?

Zapraszamy do

Adres:

Przemysłowa 39/310 
Poznań, 61-541

dane kontaktowe:

nr. tel. : 663-810-812

e – mail: lipski@ad-site.pl

Godziny otwarcia:

PON-PT: 10:00 – 18:00

SB – ND:  10:00 – 14:00

Zobacz nas także: